سمپاشی انگور

سمپاشی درخت انگور

مناسبترین و بهترین موقع برای سمپاشی درخت انگور در پایان زمستان میباشد. توجه داشته باشید این سمپاشی باید در اواخر زمستان انجام شود و در اوایل بهار نباید انجام پذیرد  این زیرا اوایل بهار فصل شکوفه زدن درخت انگور است و جوانه های گل های انگور آسیب وارد میکند همچنین در این زمان، درخت انگور رشد بسیار کمی پیدا میکند  در واقع در این زمان هیچگونه شکوفه یا میو‌ه‌ای روی درخت وجود ندارد که به آن آسیبی وارد کند. سمپاشی در این فصل افت‌های پاییز و سال گذشته را از بین می‌برد و به درخت کمک می‌کند تا آمادگی لازم برای میوه‌دهی در سال آینده را کسب کند.این سمپاشی به شما کمک می‌کند تا درختان شما از آسیب‌های سموم میوه در امان بمانند و دچار مشکلات تنفسی یا پوستی نشوید.

برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی سم پاشی به بدن و پوست، حتما ازلباس مخصوص سمپاشی استفاده کنی، مثل چکمه و ابزار مناسب سمپاشی دیگر، در واقع با استفاده از این لباس های مخصوص هیچ آسیبی به شما و دستگاه تنفسیان وارد نمیشود

تاثیر هوا و منطقه روی زمان سم پاشی درخت انگور

دما و وضعیت هوا، دو مورد از تاثیرگذار‌‌ترین عوامل روی زمان سمپاشی درخت انگور هستند. بهترین فصل برای سمپاشی درخت انگور در اواخر زمستان و بهار است؛ زیرا این فصل دمای متعادلی دارد. هوای زمستان بیش از حد برای سمپاشی سرد بوده و تاثیر مفیدی روی درخت ندارد. رطوبت هوا نیز تاثیر بسیاری روی سمپاشی درخت انگور دارد؛ زیرا در مناطقی با رطوبت بالا احتمال رشد افت‌ها و قارچ‌ها بیشتر است.

سمپاشی را قبل از هرس انجام دهیم یا بعد از هرس؟

سمپاشی بهتر است بعد از هرس انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد. در اکثر مناطق، ابتدا درخت انگور و شاخه‌های آن کاملا هرس می‌شوند و پس از یک هفته که زخم‌های هرس خوب شد، سمپاشی شروع می‌شود. پیشنهاد می‌‌کنیم سمپاشی را قبل از هرس انجام دهید، اما در شرایط استثنا سمپاشی بعد از رشد میوه‌ها نیز امکان پذیر است.

برای مثال اگر میوه‌ها دچار قارچ یا کرم شده‌اند، باید قبل از آلوده شدن کل درخت به آفت سمپاشی درخت انگور را انجام دهید. بهتر است در این زمان با کارشناسان کشاورزی مشورت کنید و سم مناسبی برای میوه‌ها پیدا کنید. با سمپاشی به موقع و رعایت اصول این امر، درخت شما دیگر دچار افت‌ها نخواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *